Direct aan de slag met jouw online gastvrijheid? Download het gratis e-book vol met tips.

Management

Continuiteit schep je met de juiste randvoorwaarden

Functioneert jouw team wel optimaal? Zit iedereen lekker in zijn vel en zijn ze tevreden? Als hier een kink in de kabel zit, dan kan dit jullie externe gastvrijheid negatief beïnvloeden. Soms wil jij of een van je medewerkers wel heel gastvrij zijn, maar lukt dit niet om verschillende redenen.

Misschien zijn er interne procedures die het werken binnen de organisatie weliswaar makkelijk maken, maar die bij je klanten helemaal niet gastvrij overkomen. Zijn de juiste tools voorhanden? Werkt de techniek mee? Neem eens de tijd om met je team te kijken waar nog mogelijkheden zijn om deze randvoorwaarden te verbeteren, zodat je team hun gastvrijheid kan verbeteren!

Gelukkige, goed gedijende medewerkers presteren tot 27% beter dan hun ontevreden collega’s

Zonder de juiste randvoorwaarden kun je online gastvrijheid namelijk niet borgen in je organisatie. De belangrijkste randvoorwaarde voor een “wow” ervaring is het team. Een team met mensen die gastvrijheid in hun genen hebben zitten. Offline én online. Externe gastvrijheid begint met interne gastvrijheid: medewerkers die werken met passie en plezier en dit uitstralen naar jullie klanten.

Technologie met een human touch

Een grootschalige onderzoek van Verint toont aan dat er een verband bestaat tussen werkgeluk en technologie. ‘Medewerkers willen vooral gemak: convenience is king.’ Bijna 80 procent wil graag technologie die hen van informatie voorziet om beter te kunnen functioneren.

Hoe is jouw webcare georganiseerd? Waar stuur jij op? Op klantenservice of stuur je ook op relatiemanagement? Ook webcare is een ideale manier om een goede band op te bouwen met klanten, en is dus ook een waardevol communicatiemiddel. Gebruik jij hiervoor al speciale tools? Werk je al met chatbots of laat je jullie callcenter de webcare uitvoeren? Door de snelheid van de technologie is dit een uitdagende klus. In het gratis E-book In 6 stappen Online Gastvrij, geef ik je een aantal belangrijke aandachtspunten waar je o.a. rekening mee moet houden.