Het CHARME-offensief

Gastvrijheid gaat over echtheid. Over persoonlijk contact, over gemak. Over vertrouwen, verrassen en het goed managen van verwachtingen. Ook al is het ONLINE. Online gastvrijheid is echt niet anders dan in het OFFLINE leven; het ‘echte’ leven waar je klanten live ziet en spreekt. Voelen de bezoekers van jouw website zich wel welkom? Kunnen ze meteen vinden wat ze zoeken? Bied je ook online goede service?

Of haken de bezoekers van je website voortijdig af? Zonder contact op te nemen, zonder een bestelling te plaatsen of zonder een reservering te maken?

Mijn missie is om Nederland online gastvrijer te maken en daarmee online succesvoller. Al is het maar met kleine stapjes. Laten we samen het CHARME-offensief inzetten, om de online gastvrijheid te verhogen!

Het CHARME-offensief bestaat uit de volgende 6 stappen:

Customer Experience

Ben jij online wel zo toegankelijk als je denkt? Dit lijkt zo simpel en logisch, maar toch laten veel bedrijven hier nog grote kansen liggen.

Hospitality

Voelen jouw klanten zich wel welkom op je website? Is jouw website wel klantvriendelijk en logisch? Of haken je klanten nu nog (te) snel af, zonder bestelling of reservering?

Authenticity

Hoe onderscheid je je tussen al je concullega’s? Hoe zorg je ervoor dat jij wél die benodigde gunfactor hebt, zodat klanten juist voor jou kiezen?

Relationships

Klanten die ontevreden zijn. Klanten die niet meer terugkeren. Klanten die een negatieve recensie schrijven. Ay. Hoe bouw je aan een goede relatie met je klanten, zodat ze wél steeds bij jou terugkomen en jou ook nog enthousiast aanbevelen bij anderen?

Management

Gastvrijheid zit van binnen, maar kan pas naar buiten met de juiste randvoorwaarden. Aan welke randvoorwaarden moet jouw online gastvrijheid voldoen?

Expectations

En last, but not least: online gastvrijheid draait ook om het managen van verwachtingen. Hoe zorg je ervoor dat je de verwachtingen van jouw klanten waarmaakt en zelfs overtreft?