Hospitality

Vang het fysieke gevoel van gastvrijheid online

Binnen 7 seconden krijgt een bezoeker van je website een eerste indruk van jou. Het is dus belangrijk dat je klanten zich meteen welkom voelen. Ziet je website er leuk en betrouwbaar uit? Heb je mooie foto’s gebruikt? Is de navigatie duidelijk?

Geef je bezoekers aandacht, verras ze, zorg voor veiligheid, geef ze een welkom gevoel en creëer een onvergetelijke ervaring. Dit is de basis van jouw imago. Hospitality is geen kunstje: het zit in je genen. Zet dus alles op alles voor de ultieme beleving van jouw (potentiële) klant. Offline én online.

57% van de Nederlanders schrijft een online recensie na een GOEDE aankoop.

59% van de Nederlanders schrijft een online review na een SLECHTE aankoop.

Maar hoe doe je dit nu online? Hoe zorg je voor die digitale glimlach? Veel bedrijven doen online ‘erbij’, wat een begrijpelijk verhaal is als het niet je core business is. Maar de huidige consument verwacht bij jou online dezelfde gastvrijheid als offline. Maar krijg jij bijvoorbeeld wel eens een positieve of negatieve beoordeling op Google of social media? En geef je daar altijd een reactie op? De meesten zullen nu helaas nee antwoorden. Maar bedenk eens hoe het in de echte wereld over zou komen als je een complimentje krijgt en je houdt stijf je lippen op elkaar. Of nog erger, dat je wegloopt na een negatieve opmerking.

Veiligheid voor alles

Daarnaast is veiligheid een belangrijk onderdeel. Heb jij een SSL certificaat? Heb je de AVG onder controle? Veilig omgaan met gegevens, door bijvoorbeeld het SSL certificaat toe te voegen aan je website, geeft bezoekers een vertrouwd gevoel. Hiermee zorg je namelijk voor een betere beveiliging van gegevens tussen de server van jouw website en een internet browser. Maar veiligheid is niet alleen technisch: het is ook gebaseerd op vertrouwen. Daarover lees je meer bij “Authenticity”.

Gastvrijheid aanbieden, bewijzen, genieten, verlenen

Probeer je eens voor te stellen hoe jouw activiteiten op je website en social media in de fysieke wereld zouden voelen. Stel je wilt een doosje paracetamol afrekenen bij de drogist. Maar dat blijkt alleen mogelijk met een American Express creditcard, én als je bovendien je volledige adresgegevens, e-mailadres, telefoonnummer en geboortedatum achterlaat. Je zou raar staan te kijken. Toch komt dit online maar al te vaak voor. Het is slechts een voorbeeld, maar het zijn deze kleine nuances die het verschil kunnen maken in de beleving van jouw klanten. In het gratis E-book In 6 stappen online gastvrij, lees je hier meer over. Nieuwsgierig? Download het E-book, mocht je dat nog niet gedaan hebben.